Servicedesk vaardigheden

Servicedesk vaardigheden

Servicedesk vaardigheden

Servicedesk Vaardigheden

 

Wat houdt de training Servicedesk Vaardigheden in?

 

Tijdens deze training gaan we je (klantgerichte) vaardigheden als IT medewerker verder aanscherpen. Dat doen we op een interactieve manier met enerzijds belangrijke theorie en anderzijds met een uitgebreid scala aan oefeningen. Ook met een trainingsactrice, ook al weten we dat sommige deelnemers hier tegenop zien. Het is de allerbeste manier van oefenen en leren.

 

We gaan diep in op klantgericht werken, we benadrukken het belang van empathie, we leren hoe je nog beter en helderder kunt communiceren en we kunnen zelfs ingaan op commercieel inzicht.

 

Fingerspitzengefühl!

 

Wij geloven stellig dat de Servicedesk Medewerker één van moeilijkste rollen in een bedrijf heeft en tegelijk één van de belangrijkste -. Een goede Servicedesk medewerker is goud waard en kan gezien worden als ambassadeur van je bedrijf. Hij/Zij vertegenwoordigt een heel belangrijke positie binnen de onderneming en kan vaak direct het verschil maken in klanttevredenheid. Servicedeskwerk is Fingerspitzengefühl en bepaald niet gemakkelijk! Na deze training begrijp je veel beter hoe nauw dat fingerspitzengefühl luistert. Hoe klein het verschil is tussen een tevreden en zeer tevreden klant is. Hoe snel je vertrouwen kunt winnen door de juiste aanpak toe te passen of woorden te kiezen. We kijken ook naar voorbeelden zoals het niet moet en uiteraard evalueren we de training met bruikbare handvatten.

 

Voor wie?

 

Deze cursus is helemaal toegesneden op Servicedesk Medewerker, Support Engineer of Customer Service Medewerker. Een teamleider of team manager is niet welkom. Een deelnemer moet namelijk in een veilige omgeving kunnen werken, zonder het gevoel te hebben dat hij of zij wordt beoordeeld of door de mand kan vallen. Het is soms een confronterende training en lang niet iedereen vind dat leuk.

 

De trainer heeft ruime ervaring op het gebied van Servicedesk werk. Hij is lange tijd teammanager van een service center geweest en ooit begonnen als medewerker op een helpdesk.

 

Wat kun je ermee?

Met deze training leer je een completere servicedeskmedewerker te worden. Je sociale- en communicatieve vaardigheden verbeteren en je professionaliteit zal een boost krijgen. Je krijgt nieuwe inzichten en je krijgt technieken toegereikt om te excelleren in je werk. Je zal klanten beter aanvoelen en ze daarmee beter van dienst kunnen zijn. Klanttevredenheid zal stijgen.

 

Programma:

We beginnen met het in kaart brengen van je persoonlijke leerdoelen. Wat wil je leren, wat gaat je gemakkelijk af en waar loop je tegenaan. Dit doen we een week voor aanvang van de cursus. Zodoende kunnen we de leerdoelen nog beter invullen. Daarna gaan we over tot het programma. Dat is een deel theoretische lesstof zoals communicatieregels, theorie over klanttevredenheid, Do’s en Don’ts, enz. Het belangrijkste element is echter het werken met de groep en trainingsactrice. Aan de hand van realistische praktijkvoorbeelden leer je hoe je je vaardigheden op een natuurlijke wijze kunt professionaliseren. De trainingsactrice is echte professional die je laat groeien in een veilige omgeving. Hij spiegelt je het gevoel van een klant. De trainer stuurt je naar verbetering.

 

Examen

Er is geen examen gekoppeld aan deze cursus.

 

Kosten:

Deze training kan alleen op maat gemaakt worden en wordt niet als ‘open rooster’ gegeven. Het aantal deelnemers in deze training is minimaal drie en maximaal acht. Prijsopgave in overleg.


close-link
X
X